Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

FRAKT OCH LEVERANS

Priset för ordinarie frakt är 99:-, priset gäller samtliga tre frakter i processen. 

Emballaget du får hem är 100% klimatneutralt och återanvänds i de två första leden för att minska miljöpåverkan. Måtten på emballage är anpassade för postens varubrev och får väga max 2 kg. Vid tyngre textilier kontakta magaloogi först så anpassas emballage och pris för frakt. 

Bor du i närheten kan du välja att kontakta mig för avlämning av textilier så slipper du fraktkostnaden.

Din order skickas inom 3-4 veckor efter att jag mottagit dina textilier. (Din vara skickas såklart snarast då den är färdig så ibland går det fortare). 

Vid högtider och försäljningstoppar kan leveranstiden vara längre. Längre leveranstid kommuniceras snarast om det blir aktuellt, då jag inte alltid på förhand vet hur orderflödet ser ut. Du kan då välja att avbryta din beställning.

Maila i förväg innan du beställer om du har frågor om leveranstiden.

Din order skickas med PostNords spårbart varubrev 1:klass * och kan således lämnas direkt på din hemadress. 

OBS! Nya regler från 20211101 gällande PostNords varubrev

Om paketet inte får plats i din brevlåda lämnas varubrevet i en påse utanpå din postlåda eller vid dörr (tidigare gick det till ombud).  Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. 

Jag ser just nu över ev. byte av leverantör men så länge gäller hemleverans med varubrev. Vill du som kund ha ett annat fraktalternativ så kontakta Magaloogi för fraktpris innan du lägger beställning. 

* Leveranstid: 1 vardag, till vissa områden tar leveransen 2 dagar.

Om du valt annan frakt än varubrev till hemadress och ej hämtar ut ordern i tid tas en förseningsavgift ut och ordern skickas tillbaka till oss på din bekostnad. Debiteringsavgiften för detta är 200 kronor. Denna kostnad gäller oavsett om du köpt en specialbeställd personlig produkt eller en köpklar produkt med ångerrätt. Avgiften är nödvändig för att täcka frakt- och hanteringskostnader. 

Att välja att inte ta emot eller hämta ut en försändelse räknas inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.

För omleverans betalas fraktkostnaden på nytt av dig som kund. Om du som kund angett fel adress eller fel telefonnummer (så att avisering ej nått fram) och varan på grund av detta skickas tillbaka till oss är det du som kund som står för kostnaden av en ny frakt.

VIKTIGT! Om du inte fått din leverans inom avtalad tid efter mejl om att leveransen är skickad, vänligen kontakta oss via mejl till [email protected].  Det är då viktigt att vi får kännedom om detta så vi kan kontrollera ditt fall. Du får alltid ett spårningsnummer för din leverans så kan du spåra paketet via Postnord.